Veelgestelde vragen over horren 

Beschermen horren ook tegen pollen?

Voor onze vaste horren (inklemhor, veerstifthor en vaste hordeur luxe) is het mogelijk om horren met pollengaas te bestellen. Dit pollengaas is ECARF gecertificeerd.

Ik heb een huisdier. Welke hor is daarbij het meest geschikt?

Onze horren zijn in eerste instantie bedoeld om insectenvrij te ventileren. We kunnen dus niet garandereen dat jouw huisdier binnen (of buiten) blijft met onze horsystemen. We hebben natuurlijk wel enkele extra stevige horvarianten. Vaste hordeuren zijn geschikt voor huisdieren, desgewenst ook met extra sterk petscreen gaas. Het is mogelijk een luik voor katten of honden te monteren in de schop- en duwplaat. Door de scharnieren kan een hond of kat de deur ook zelf open duwen.

Welke hor is geschikt voor een dakraam?

Voor dakramen is de raamrolhor Super+ geschikt. Deze rolhor is goed bestand tegen grote windbelasting en is ook geschikt voor grotere of schuingeplaatste dakramen. Een raamplisséhor Voorzet UNIT of Combi UNIT is ook geschikt voor dakramen. Afhankelijk van jouw dakraam kun je ook kiezen voor onze raamrolhor Comfort, maar daarvan kan het gaas uit de geleiders komen en is dus minder geschikt bij grotere oppervlakken of veel windbelasting.

Welke hor is geschikt voor een draaikiepraam?

De meest geschikte hor voor een draaikiepraam is de inklemhor of de inklem unit. Het voordeel van de inklem unit is dat deze geopend kan worden zonder dat de hor uit het kozijn genomen moet worden.

Welke hor is geschikt voor openslaande tuindeuren?

Voor openslaande tuindeuren is een dubbele Plisséfit het meest geschikt. Deze hordeur kan zowel in als op het kozijn gemonteerd worden, sluit perfect en is bijzonder duurzaam.

Wat betekent montage ‘op- of in de dag’?

‘Op de dag’ betekent: op het kozijn en ‘in de dag’ betekent: in het kozijn.

Ik wil een hor buiten op het kozijn plaatsen, kan dat?

Afhankelijk van de draairichting van ramen en deuren zijn verschillende Unilux horren zowel op-, als in het kozijn te monteren. Bij de productinformatie geeft onze website hierover nadere informatie. Ook bij het doorgeven van de maten is het belang te weten of de hor in het kozijn of op het kozijn gemonteerd moet worden.

Hoe herken ik de originele Plisséfit?

De Plisséfit herken je aan de sticker op het product en de sluitknop. De Plisséfit is een door Unilux gepatenteerde plisséhordeur. De Plisséfit heeft de goede eigenschappen van de Japanse plisséhordeur gecombineerd met de wensen en eisen van de westerse markt. Deze hordeur is in Nederland alleen verkrijgbaar via de webshop en Unilux dealers.

Veelgestelde vragen over Service en garantie

Kan ik de bestelde hor retourneren als het niet past?

Unilux horren worden op maat gemaakt volgens de door jou opgegeven specificaties en kunnen daarom niet kosteloos omgeruild worden; ze vallen buiten het herroepingsrecht dat normaal bij koop op afstand geldt. Als een hor niet past kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen dan in overleg met jou zoeken naar een passende oplossing. Wil je er zeker van zijn dat je hor past, kies dan voor advies en service van je dealer in de buurt.

Hoeveel garantie zit er op Unilux horren?

Unilux horren hebben 5 jaar garantie op het systeem en 1 jaar garantie op het horgaas en de koorden bij normaal gebruik. Horren zijn bedoeld als wering van vliegende insecten bij ramen en deuren. Schade door uitwaaien, doorlopen, huisdieren, oneigenlijk gebruik en/of achterstallig onderhoud vallen buiten deze garantie.

Reparaties

Unilux kan alle Unilux horren repareren. Van andere merken is het alleen mogelijk om de oude Japanse plisséhordeur te repareren, zonder garantie. Het aanbieden van een hor ter reparatie verloopt altijd via je dealer. Zorg voor een uitgebreide omschrijving van het probleem. Vermeld ook het originele ordernummer. Op je Unilux hor vind je een productsticker met alle gegevens.

Wat kost een reparatie?

Voor een prijsopgave van een reparatie verwijzen wij je graag door naar een dealer bij jou in de buurt. Unilux kan geen prijsopgave doen.

Veelgestelde vragen over Bestellen & Levering 

Zelf meten en monteren of toch ontzorgd worden door een van onze dealers?

Ben je zelf handig? Dan kun je 15% besparen op de advies verkoopprijs door zelf in te meten, online te bestellen en te monteren. Let dan wel heel goed op: je bestelt maatwerk dat niet geretourneerd kan worden!

Tegen een kleine meerprijs kan je volledig ontzorgd worden door één van onze dealers bij jou in de buurt: zij meten de horren bij je op, en monteren deze en zijn het aanspreekpunt bij service en garantie. Op deze site vind je advies verkoopprijzen, of neem contact op met een van onze dealers voor een offerte.

Hoe werkt zelf meten en monteren?

Als je zelf handig bent kan je zelf meten en online de horren op maat bestellen. Daarmee bespaar je 15% op de advies verkoopprijs. Let dan wel heel goed op: je bestelt maatwerk dat niet geretourneerd kan worden! Advies over maat nemen en monteren vind je op de horrenpagina’s van deze site.

Voor een bestelling hoef je geen account aan te maken, we houden je op de hoogte van de voortgang van je bestelling per mail. Als je bestelling is afgerond plannen wij deze in voor productie: de werkdag na je bestelling ontvang je een orderbevestiging waarin de verzenddatum is vermeld. Je bestelde horren maken wij dan voor je op maat in onze fabriek in Boxtel. Na iets meer dan een week levertijd haal je de horren af bij je geselecteerde dealer in de buurt. Daarvoor betaal je geen bezorgkosten. Voor €15,- kan je ook de horren laten bezorgen door de geselecteerde dealer (niet alle dealers kunnen hiervoor geselecteerd worden, maximale reisafstand is 10 km).

Hoe werkt ontzorgd worden door een van onze dealers?

Je kan op deze site alle advies verkoop prijzen opzoeken door de maten bij de producten in te geven. Zo kan je een redelijke inschatting maken van de kosten.  Vervolgens kan je de geselecteerde producten naar een dealer in de buurt sturen, zodat zij bij je komen inmeten en een passende offerte kunnen maken. Je kan natuurlijk ook meteen contact opnemen met een dealer in de buurt: voor een prijsopgaaf moeten toch alle ramen en deuren worden opgemeten door de dealer. De prijzen op deze site zijn in dat geval indicatief. Door je gegevens naar de dealer te sturen plaats je nog geen bestelling: pas als je akkoord gaat met de prijsopgaaf van de dealer zal hij of zij de order bij Unilux plaatsen.

Levertijd

Unilux maakt de horren volledig op jouw maat in onze fabriek in Nederland. Door te werken met QRM kunnen we snel en nauwkeurig maatwerk leveren: na iets meer dan een week zijn de horren naar je onderweg.

Welke betaalmethodes zijn beschikbaar?

Je kan een online bestelling betalen met:

iDeal

Overboeking

CreditCard

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor Unilux.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.