Veelgestelde vragen over horren 

Beschermen horren ook tegen pollen?

Voor onze vaste horren (inklemhor, veerstifthor en vaste hordeur luxe) is het mogelijk om horren met Poll-Tex® pollengaas te bestellen. Dit Poll-Tex® pollengaas is ECARF gecertificeerd.

Beschermen horren ook tegen de processierups?

We krijgen deze vraag steeds vaker. Van het standaard gaas van Unilux zijn vooralsnog geen onderzoeken bekend over het weren van processierups. De eerste testen echter met het speciale Poll-Tex (pollengaas, voor pollen allergieën)
ten opzichte van standaard horrengaas, laten echter zien dat Poll-tex ook significant meer processierups haartjes tegenhoudt. Dit is de informatie van onze Poll-Tex® leverancier:

Bescherming tegen de eikenprocessierups

Verkennende testen bij Het Kennis- en Adviescentrum Dierplagen (KAD) in Wageningen hebben laten zien dat Poll-Tex ook uitstekend toegepast kan worden als bescherming tegen haartjes van eikenprocessierupsen. Op dit moment worstelen veel Europese landen met de eikenprocessierupsenplaag. De kleine en giftige haren van de rups kunnen in de wind worden meegedragen, wat ernstige huid- en keelreacties kan veroorzaken, waaronder een allergische reactie. De eerste testen met Poll-Tex ten opzichte van standaard horrengaas laten zien dat Poll-tex significant meer haartjes tegenhoudt.

Unilux behoudt zich van uitspraken hierover en laat zich hierin informeren door onze leverancier. Voor onze vaste horren (inklemhor, veerstifthor en vaste hordeur luxe) is het mogelijk om horren met pollengaas te bestellen. Dit Poll-Tex® pollengaas is ECARF gecertificeerd.

Ik heb een huisdier. Welke hor is daarbij het meest geschikt?

Onze horren zijn in eerste instantie bedoeld om insectenvrij te ventileren. We kunnen dus niet garanderen dat jouw huisdier binnen (of buiten) blijft met onze horsystemen. We hebben natuurlijk wel enkele extra stevige horvarianten. Vaste hordeuren zijn geschikt voor huisdieren, desgewenst ook met extra sterk petscreen gaas. Het is mogelijk een luik voor katten of honden te monteren in de schop- en duwplaat. Door de scharnieren kan een hond of kat de deur ook zelf open duwen. Voor het beste advies neem je contact op met een van de Unilux horrenspecialisten bij jou in de buurt.

Welke hor is geschikt voor een dakraam?

Voor dakramen is de raamrolhor Super+ geschikt. Deze rolhor is goed bestand tegen grote windbelasting en is ook geschikt voor grotere of schuingeplaatste dakramen. Een raamplisséhor Voorzet UNIT of Combi UNIT is ook geschikt voor dakramen. Afhankelijk van jouw dakraam kun je ook kiezen voor onze raamrolhor Comfort, maar daarvan kan het gaas uit de geleiders komen en is dus minder geschikt bij grotere oppervlakken of veel windbelasting. Voor het beste advies neem je contact op met een van de Unilux horrenspecialisten bij jou in de buurt.

Welke hor is geschikt voor een draaikiepraam?

De meest geschikte hor voor een draaikiepraam is de inklemhor of de inklem unit. Het voordeel van de inklem unit is dat deze geopend kan worden zonder dat de hor uit het kozijn genomen moet worden. Voor het beste advies neem je contact op met een van de Unilux horrenspecialisten bij jou in de buurt.

Welke hor is geschikt voor openslaande tuindeuren?

Voor openslaande tuindeuren is een dubbele Plisséfit het meest geschikt. Deze hordeur kan zowel in als op het kozijn gemonteerd worden, sluit perfect en is bijzonder duurzaam. Voor het beste advies neem je contact op met een van de Unilux horrenspecialisten bij jou in de buurt.

Wat betekent montage ‘op- of in de dag’?

‘Op de dag’ betekent: op het kozijn en ‘in de dag’ betekent: in het kozijn.

Ik wil een hor buiten op het kozijn plaatsen, kan dat?

Afhankelijk van de draairichting van ramen en deuren zijn verschillende Unilux horren zowel op-, als in het kozijn te monteren. Bij de productinformatie geeft onze website hierover nadere informatie. Ook bij het doorgeven van de maten is het belang te weten of de hor in het kozijn of op het kozijn gemonteerd moet worden. Voor het beste advies neem je contact op met een van de Unilux horrenspecialisten bij jou in de buurt.

Hoe herken ik de originele Plisséfit?

De Plisséfit herken je aan de sticker op het product en de sluitknop (Twistlock). De Plisséfit is een door Unilux gepatenteerde plisséhordeur. De Plisséfit heeft de goede eigenschappen van de Japanse plisséhordeur gecombineerd met de wensen en eisen van de westerse markt. Deze hordeur is in Nederland alleen verkrijgbaar via de webshop en Unilux horrenspecialisten.

Over de Twistlock; Een van de unieke eigenschappen van de Unilux horren die bijdragen aan insectenvrij woongenot, is de speciale Twistlock sluitknop. Dit draagt bij aan het gebruiksgemak én de duurzaamheid van onze producten. Door de Twistlock altijd te gebruiken bij de plissé producten zullen eventuele problemen met gaasdruk, die kunnen optreden na veelvuldig gebruik, worden voorkomen. 

Veelgestelde vragen over Service en garantie

Kan ik de bestelde hor retourneren als het niet past?

Unilux horren worden op maat gemaakt volgens de door jou opgegeven specificaties en kunnen daarom niet omgeruild worden; ze vallen buiten het herroepingsrecht dat normaal bij koop op afstand geldt. Als een hor niet past kun je contact opnemen met onze klantenservice (klantenservice@unilux.nl). Wij zullen dan in overleg met jou zoeken naar een passende oplossing. Wil je er zeker van zijn dat je hor past, kies dan altijd voor advies en service van je horrenspecialist in de buurt.

Hoeveel garantie zit er op Unilux horren?

Maatwerk kan niet geretourneerd worden. Wij geven op de door ons geleverde horren bij normaal gebruik 5 jaar garantie op de constructie en 1 jaar garantie op het horgaas en koorden. 

Reparaties

Unilux kan alle Unilux horren repareren. Van andere merken is het alleen mogelijk om de oude Japanse plisséhordeur te repareren, zonder garantie. Het aanbieden van een hor ter reparatie verloopt altijd via je leverancier. Als je de order via de webshop hebt geplaatst neem je contact op met de klantenservice van Unilux (klantenservice@unilux.nl). Vermeld ook het originele ordernummer.en zorg voor een uitgebreide omschrijving van het probleem. Op je Unilux hor vind je een productsticker met alle gegevens.

Wat kost een reparatie?

Voor een prijsopgave van een reparatie verwijzen wij je graag door naar je leverancier. Unilux kan geen prijsopgave doen.

Heb je een andere vraag over onze producten?

  • Heb je vragen over jouw Unilux hor(ren)?
    Voor vragen over onderdelen, service of garantie, technische ondersteuning etc. neem altijd contact op met jouw horrenspecialist in de buurt.
  • Heb je vragen over jouw webshop order?
    Neem contact op met klantenservice@unilux.nl onder vermelding van je ordernummer.

Veelgestelde vragen over Bestellen & Levering 

Zelf meten en monteren of toch ontzorgd worden door een van onze horrenspecialisten?

Ben je zelf handig? Dan kun je 15% besparen op de advies verkoopprijs door zelf in te meten, online te bestellen en te monteren. Let dan wel heel goed op: je bestelt maatwerk dat niet geretourneerd kan worden!

Tegen een kleine meerprijs kan je volledig ontzorgd worden door een van onze horrenspecialisten bij jou in de buurt: zij meten de horren bij je op, en monteren deze en zijn het aanspreekpunt bij service en garantie. Op deze site vind je advies verkoopprijzen, of neem contact op met een van onze horrenspecialisten voor een offerte.

Hoe werkt ontzorgd worden door een van onze horrenspecialisten?

Je kan op deze site alle advies verkoop prijzen opzoeken door de maten bij de producten in te geven. Zo kan je een redelijke inschatting maken van de kosten. Vervolgens kan je de geselecteerde producten naar een horrenspecialist in de buurt sturen, zodat zij bij je komen inmeten en een passende offerte kunnen maken. Je kan natuurlijk ook meteen contact opnemen met een horrenspecialist in de buurt: voor een prijsopgaaf moeten toch alle ramen en deuren worden opgemeten door de specialist. De prijzen op deze site zijn in dat geval indicatief. Door je gegevens naar de horrenspecialist te sturen plaats je nog geen bestelling: pas als je akkoord gaat met de prijsopgaaf van de specialist zal hij of zij de order bij Unilux plaatsen.

Hoe werkt zelf meten en monteren?

Als je zelf echt vakkundig bent kan je zelf meten en online de horren op maat bestellen. Daarmee bespaar je 15% op de advies verkoopprijs. Let dan wel heel goed op: je bestelt maatwerk dat niet geretourneerd kan worden! Advies over maat nemen en monteren vind je op de horrenpagina’s van deze site. We adviseren dit echt alleen aan vakkunidg en technisch onderlegde professionals.

Voor een bestelling hoef je geen account aan te maken, we houden je op de hoogte van de voortgang van je bestelling per mail. Als je bestelling is afgerond plannen wij deze in voor productie: de werkdag na je bestelling ontvang je een orderbevestiging waarin de verzenddatum is vermeld. Je bestelde horren maken wij dan voor je op maat in onze fabriek in Boxtel. Na iets meer dan een week levertijd haal je de horren af bij je geselecteerde specialist in de buurt. Daarvoor betaal je geen bezorgkosten. Je kunt ook kiezen om rechtstreeks geleverd te krijgen, bij een bestelling boven € 250.- is dat gratis anders betaal je € 15.-. 

Levertijd

Unilux maakt de horren volledig op jouw maat in onze fabriek in Nederland. Door te werken met QRM kunnen we snel en nauwkeurig maatwerk leveren: na iets meer dan een week zijn de horren naar je onderweg.

Welke betaalmethodes zijn beschikbaar?

Je kan een online bestelling betalen met:

iDeal
Veilig online betalen met je eigen bank.

Overboeking
Via jouw bank het bedrag overmaken.

CreditCard
Met MasterCard, Visa, American Express veilig betalen.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor Unilux.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Heb je een andere vraag over onze producten of prijzen?

Op onze website vind je de meest uitgebreide informatie terug, onze horrenspecialisten verstrekken we dezelfde informatie of zij maken ook gebruik van onze content. Zo kun je vertrouwen op enkel de juiste en goede informatie van één bron.
We borgen hiermee ook eenduidige informatie en/of de communicatie van de meest actuele prijzen. Dit zijn indicatieve prijzen die als adviesverkoop prijs dienen bij de horrenspecialisten.

Unilux producten vind je uitsluitend terug bij de Unilux horrenspecialisten. De horrenspecialisten die op deze website te vinden zijn hebben allemaal voldoende ervaring opgedaan met het meten en monteren van de horren alvorens zij vernoemd worden op de website. Selecteer je horrenspecialist op basis van postcode en functie (showroom, afhaalpunt, productgroep ed.). Zij kunnen je vragen beantwoorden.

DISCLAIMER:
Hoewel aan de inhoud van de website de grootste zorg wordt besteed, is het niet ondenkbaar dat er foutieve informatie tussen staat. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden