Genomineerd voor Slechtste Slogan 2018

Boxtel, 6 december,2018

Wespen horren buiten..

Unilux is genomineerd voor de slechtste slogan 2018. De slogan “Wespen horren buiten” viel op in de maand november door Thijs Waardenburg en heeft zelfs inmiddels een plek weten te bemachtigen in de top 10 van de jaarlijkse verkiezing “Neerlands Slechtste Slogan Verkiezing 2018”.  Vanaf vrijdag 7 december kan iedereen stemmen op zijn of haar favoriete slechte slogan via https://www.sloganverkiezing.nl.

Bij Nederlands grootste horrenfabrikant zijn de branche-gerelateerde woordgrapjes al jaren aan de orde van de dag. Directeur Patrick van Loosbroek reageert..  “En zeker met een zomer die we dit jaar hebben gehad werden er vele grappen gemaakt en vooral op social media gedeeld”. “De irritatie voor muggen en vliegen was daar aan de orde van de dag. En geloof me, er waren reeds vele creatievelingen hierin! Al halfweg augustus dit jaar werd er vervolgens ook nog een grote wespenplaag voorspeld en tja.. dan kun je daar met een product als onze horren mooi op inspelen…” lacht hij. “Wespen horen nu eenmaal buiten daar waar ze, net als de rest van insecten, goed werk doen voor het behoud van de natuur.”

“Deze slogan was dus ook bedoeld om de lezer even te laten struikelen over het woord horren. We zien nu dat dat behoorlijk gelukt is, dus we zien de nominatie als zeer eervol! Hij knipoogt.. “Wij maken van deze mug dan ook geen olifant, een nominatie als deze onderstreept dat de slogan werkt zoals we hem bedoeld hebben. Wij zeggen dan dat hij twee vliegen in één klap slaat: een slechte slogan laat juist ook zien dat onze focus ligt bij goede horren.”

“En dat geldt ook voor het specialisme van onze 1600 dealers”, vervolgt Patrick. “Die hebben er zelf ook een handje van om te spelen met woorden in deze context. Zo postte een dealer, nadat zijn magazijn deze zomer vol stond met onze producten die nog uitgeleverd moesten worden,  “wij spelen in het magazijn het spelletje ik hor je wel maar zie je niet” en eerder werd “wie niet horren wil moet voelen” ook al eens uitgebreid behandeld in de socials. “We reageren dan ook niet als door een wesp gestoken hor..” vervolgt de CEO grappend.

“We houden dus wel van humor rondom onze producten, een hor is nu eenmaal wat het is.. het doet zijn werk zónder dat je ze ziet zitten in je ramen of deuren. Als je er dan tekstueel wel wat mee kan doen vallen ze toch op.. En dat blijkt!” En dan besluit hij lachend ..  “Wij gaan voor de eerste plek, maar de medegenomineerden hebben ook wel erg slechte slogans. De verkiezing is misschien een wespennest waar ik mijn hand liever niet in steek, maar als ik een advies mag geven: stem op Unilux!”

Het landelijke platform SlechteSlogans.nl houdt voor het zevende jaar op rij de Verkiezing van de Slechtste Slogan. Uit de ruim driehonderd inzendingen van dit jaar heeft de tienkoppige jury de tien slechtste slogans genomineerd. Het publiek bepaalt via sloganverkiezing.nl welk bedrijf de titel Slechtste Slogan van 2018 verdient. De verkiezing loopt van 7 december tot 13 december.

 

De tien genomineerde slechtste slogans van 2018 zijn (in willekeurige volgorde):

  1. Ga niet zelf kutte, Bel Ronald Schutte! Stukadoors/schildersbedrijf Schutte (Dordrecht, Zuid-Holland)
  2. Het Solmar je vakantie zijnSolmar Tours (Maarheeze, Noord-Brabant)
  3. Let us oystertain you! Oestercompagnie (Rotterdam, Zuid-Holland)
  4. met je fiets in de penarie? bel dan even met Harie… – Fietsenmaker Harrie (Posterholt, Limburg)
  5. ‘t is VERS(C)HOOR – Verschoor groente- en fruithandel (Ridderkerk, Zuid-Holland)
  6. Theo en Peet, voor al u electriciteetPC van der Peet (Rijswijk, Zuid-Holland)
  7. Voor ieder reetje een Aarts W.C’tjeAarts Sanitair Service (Eindhoven, Noord-Brabant)
  8. We doen wel vrouwen maar knippen ze nietBarbier Rogier (Laren, Noord-Holland)
  9. Wespen horren buitenUnilux horren (Boxtel, Noord-Brabant)
  10. Zonder ons gene plonsRuimdienst Lazeroms (Onze-Lieve-Vrouw-Waver, Vlaanderen, België)